Siena Gezi Rehberi

Gezsek Yesek tarafından eklenmiştir.
14.10.2017

İtalya'da ikinci durağımız Siena. Burasına bir İtalyan kasabası, köyü desek çok isabetli olur. Gelmeden önce İtalya köylerinin methini çok duymuştum. Gerçekten de methedildiği kadar var, çok güzeller. Neyse Siena'ya sabah saatlerinde vardık. Malesef bir sis bulutu karşıladı bizi. Ama sonra açıldı hava. Genelde bu mevsimde böyle olabiliyormuş. Hatta sabah hava sisliyse emin olun öğleden sonra günlük güneşlik olur dediler ki hep öyle oldu.
Bir gece önce Floransa'da kaldık. Kaldığımız otel oldukça kötüydü ona ayrıca değineceğim başka bir yazıda.
1,5-2 saatlik bir yolculuğun ardından ulaştık Siena'ya. Şehre giriş yine surlardan geçerek oluyor. Söylemiştim genel olarak tüm şehirlerde durum bu. Bir kale kapısından geçtik.Etraf tabi hep surlarla çevrili. İlginç yanı sonradan bu surlar ev haline getirilmiş. Hatta bizde de eskiden görmeye alıştığımız camdan cama ipler gerilip o iplere çamaşır asma olayı burada hala var. Ki muhtemelen bizde de hala böyle yerler var. Giriş kapısı 1100 yıllık, ortaçağdan kalma.

Şehirden görüntüler....

1. SANTA MARİA DELLA SCALA

Eskiden düşkünler evi olan bu bina şuanda müze. Aslında çok da rağbet yok biraz unutulmuş bir yer.

SİENA KİLİSESİ

1260 yılında Giovanna Pisano tarafından yapılmış. Tamamen Siena mermerleri ve Venedik mozaiği kullanılarak yapılan bu kilise oldukça gösterişli. Meryem Anaya ithaf edilen bir kilise.En üstünde bulunan resimlerden sağdakinde İsanın doğuşu, ortadakinde ise Meryem Ananın hamile olduğu haberini aldığında kutsanması anlatılmış.
Bu kilisenin bizim açımızdan en önemli özelliği ise yapılırken Ayasofya caminin taklit edilmiş olması.

SİENA MEYDANI

Siena'daki en ünlü ve büyük alan burası. Belediye binası burada bulunuyor. Etrafındaki diğer yapılar da eskiden saraymış. Yapılar hep Siena mimarisine sahip (Gotik). Bu büyük alanda eskiden at yarışları yapılırmış.

Siena'yı önceden duymamıştım ama farklı bir gezi oldu. Özellikle kilise çok etkiledi. Uzunca vaktiniz varsa yarım gün ayırabilirsiniz ama tabi yine müze ve kilise içlerini gezecekseniz bir tam gün ayırmanız gerek. İyi gezmeler :)